sâmbătă, 21 noiembrie 2009

Tratamente speciale pentru jurnalisti  


Invitata fiind, pe post de reporter web, de telecentre-europe si de Uniunea Europeana (prin Comisia Europeana) la o conferinta de presa in Malmo (eGovernment Conference), am decis, evident si fara comentarii, sa particip. Numai ca acolo am primit, ce-i drept, anumite tratamente speciale, aplicate de cei care asigurau securitatea si paza la locul desfasurarii evenimentului, exclusiv reprezentantilor media. In fiecare dimineata cand mergeam la "lucru", trebuia sa trec prin mai multe terminale, sa ma dezbrac de palton, sa scot laptopul, sa las toata aparatura in niste lazi, pentru controale amanuntite. M-am simtit ca o infractoare. Toti ceilalti participanti la acest eveniment intrau pe baza legitimatiei. Numai jurnalistii erau controlati la sange. Pe langa asta, ni s-a rezervat un restaurant, unde luam masa, separat de ceilalti invitati de la conferinta. Mi s-a interzis chiar, la un moment dat, sa particip si la o sesiune de prezentare a unor produse IT, din acelasi motiv, aceeasi vina: pe legitimatia mea scrie "reprezentant media". Si fara nicio rautate, dar am mancat mult mai bine la restaurantul pentru jurnalisti, unde am putut sa-mi aleg ce vreau, decat in partea cealalta, unde era un meniu fix, prestabilit. Am primit chiar si o geanta de laptop, in prima zi de conferinta, pe gratis. Oricum nu i-am convins sa ma lase sa particip fara control la intrare, control la iesire. Incepuse sa fie hilar deja. Mi-era teama ca nu ma vor mai lasa sa ies de acolo, pe motiv ca "media", e separata de restu'...-:)

PS: Trebuie sa recunosc insa ca ca  mi s-au umflat si penele printre atatea elite de la BBC si CNN!

Un comentariu: